Nanopinnoitus pitää arvokiinteistön pinnat kunnossa

Akolan kartanon siivousurakka

Teemu Kurkela: ”Helppo ja nopea kommunikointi vakuutti minut valitsemaan heidät”

Iin Haminassa sijaitseva Akolan kartano heijastuu kauniisti ohitse virtaavan joen pintaan. Mansardikattoinen, myöhäiskustavilaista tyyliä edustava kartano on hallinnut maisemaa jo vuodesta 1790. Maailma ja elämänmeno ovat muuttuneet merkittävällä tavalla Akolan kartanon ympärillä vuosien kuluessa, mutta historiallisesti arvokas kiinteistö on säilynyt lähes muuttumattomana meidän päiviimme saakka.

Akolan kartanon nykyinen omistaja Teemu Kurkela on toteuttanut kartanon niin ulko- kuin sisätiloissakin mittavan kunnostustyön. Nyt kartano elää uutta aikakautta entistä upeampana kokonaisuutena ja on valmis palvelemaan asiakkaita niin vuokra- kuin majoitustiloina. Siivouspalelu Loiste oli osaltaan auttamassa kunnostustöiden valmistumisessa, sillä he tekivät mittavan loppusiivouksen kartanon tiloihin. Uusi, siivousta helpottava nanopinnoitus otettiin myös Siivouspalvelu Loisteen kautta.

Akolan kartanon omistaja Teemu Kurkela on toteuttanut mittavan kunnostustyön.

Siivoustyön tehokkuus yllätti

Vanhan kohteen kunnostamisessa syntyy melkoinen määrä erilaisia pölyjä. Luonnonmateriaalien käyttö toki edistää hyvän huoneilman syntymistä, mutta irtopölyä syntyy kuitenkin kunnostamisen aikana runsaasti. Tämä tarkoittaa sitä, että siivouksessa tehokkaalla pölynpoistolla on iso merkitys.

Akolan kartanon omistajan, Teemu Kurkelan mielestä kohteen siivous sujui erittäin tehokkaasti sekä ammattimaisesti. ”Saimme reippaan oloisia ammattilaisia siivoamaan kartanon nopealla aikataululla”, Kurkela summaa. Koko suuren tilan siivoaminen tapahtui yllättävän joutuin, vaikka siivottavia pintoja oli todella runsaasti.

Viihtyisät ja laadukkaasti suunnitellut tilat pääsevät oikeuksiinsa, kun Akolan tilat siistittiin kauttaaltaan.

”Yhteistyö oli alusta loppuun saakka mutkatonta ja reipasta!”

”Löysin Siivouspalvelu Loisteen netin kautta etsimällä. Minulla ei ollut entuudestaan kokemusta kyseisestä yrityksestä, mutta helppo ja nopea kommunikointi vakuutti minut valitsemaan heidät”, Kurkela kertoo. ”Yhteistyö oli alusta loppuun saakka mutkatonta ja reipasta!”

Nanopinnoitus otettiin märkätiloihin

Akolan kartanon tilat tulevat vuokra- sekä majoituskäyttöön, joten puhtaanapidon helppous sekä pintojen kestävyys ovat avainasemassa; laadukkaatkin materiaalit voivat kulua ikävän näköiseksi lyhyessäkin ajassa väärin hoidettuina. Nanopinnoite takaa sen, että pinnat säilyvät uuden veroisina sekä helposti puhdistettavina kovemmassakin käytössä.

Akolassa kylpyhuoneet on kauttaaltaan nanopinnoitettu. Pinnat pysyvät kauniina ja hyväkuntoisina pitkään.

Nanopinnoitteen ansiosta Akolan kartanon keittiön sekä pesutilojen puhtaanapito tulee olemaan nopeaa ja helppoa.

”Valitsimme Akolan kartanoon nanopinnoitteen pesutiloihin sekä keittiöön. Nyt jo lyhyellä kokemuksella voin todeta, että puhtaanapito on huomattavasti helpompaa. Esimerkiksi ikäviä shampoojälkiä ei jää pesutiloihin suihkun jälkeen”, Kurkela kertoo.

Nanopinnoitteen ansiosta Akolan kartanon keittiön sekä pesutilojen puhtaanapito tulee olemaan nopeaa ja helppoa. Nanopinnoite estää lian kiinnittymistä alustaansa, joten pinttymiä tai pintojen kulumista ei tule normaaliin tapaan. Siivoamiseen ei tarvitse kuluttaa enää runsaasti aikaa, vaan pinnat puhdistuvat lähes kertapyyhkäisyllä.

Perusteellisesti siivotussa Akolan kartanossa alkaa nyt uusi aikakausi kunnostettuine ja siivottuine pintoineen. Kauniit pintamateriaalit pääsevät nyt oikeuksiinsa luonnollisina ja puhtaina; kiitos siitä laadukkaalle siivoustyölle!

”Siivouspalvelu Loiste onnistui toteuttamaan vaativien tilojen loppusiivouksen erittäin mallikkaasti ja joustavasti. Koko projekti oli erittäin onnistunut”, Akolan kartanon omistaja Teemu Kurkela toteaa.

Koivurannan Saunalautan yrittäjä Antti Smal: ”Kyllä näyttää puhtaalta ja raikkaalta”

Oulun kauniissa jokimaisemassa lipuva saunalautta tarjoaa asiakkailleen uudenlaisen kokemuksen nauttia saunomisesta ja Oulujoen kauniista maisemista samanaikaisesti. Koivurannan Saunalautta on monien elämysten näyttämö, missä korostuvat suomalaisille tutut elementit: sauna, vesi, rentoutuminen ja puhtaus.

Koivurannan Saunalautta on suosittu ajanviettopaikka niin ystävä- kuin työporukoillekin, ja lisäksi sen lämmöstä saavat nauttia kaikki yleisösaunavuoroja käyttävät asiakkaat. Runsaan käyttöasteen takia tilat vaativat erityisen tarkat siivoustoimenpiteet, joten saunalauttayrittäjä Antti Smal on valinnut Siivouspalvelu Loisteen huolehtimaan tilojen puhtaana pysymisestä.

Saunalautan siivoaminen sujuu mutkattomasti

Siivouspalvelu Loiste siivoaa saunalautan saunaosaston sekä kahvilapuolen tilat ylläpitosiivouksena kerran viikossa. Koivurannan Saunalautan omat työntekijät huolehtivat muiden tilojen yleissiivouksesta päivittäin, joten tilat ovat aina asiakkaille miellyttävän siistit.

Tilojen hygieenisyys on iso osa asiakasviihtyisyyttä.

Puhtaus sekä yleissiisteys on tärkeä seikka paikassa, jossa peseydytään, saunotaan ja ruokaillaan. Tilojen hygieenisyys on iso osa asiakasviihtyisyyttä.

”Tulin juuri itse tähän lautalle ja tänä aamuna työt ovat käyneet pesemässä saunan. Kyllä näyttää puhtaalta ja raikkaalta nämä tilat”, kehuu saunalauttayrittäjänä toimiva Smal.

Saunatilojen siivoaminen ei ole mikään pieni juttu, sillä työ vaati todellista tarkkuutta. Saunalauttayrittäjä Smal on aikaisemmin siivonnut tiloja itse tai työntekijöidensä avustuksella, joten hän osaa arvostaa sitä työtä, jota Siivouspalvelu Loisteella tehdään. ”Tässä kyllä työmäärä sekä työhön kulutetut tunnit menevät yksiin, sillä saunaosaston siivoaminen on vaativaa työtä. Kokemusta on, koska olen itse hangannut näitä tiloja aikaisemmin”, kertoo Smal.

Hän on tyytyväinen kaikin puolin Siivouspalvelu Loisteen asiakkaana. Ennalta sovitut työt sujuvat mutkattomasti ja joustavasti kaikkien kannalta. Siivoustyö tehdään aina aukioloajan ulkopuolella, joten siivoustyö ei häiritse asiakkaita.

Koivurannan Saunalautta sopii erinomaisesti Siivouspalvelu Loisteen työkohteeksi, sillä tilat vaativat luonnonmukaiset, mutta tehokkaat siivousaineet ja -menetelmät.

Koivurannan Saunalautasta vakioasiakas Siivouspalvelu Loisteelle

”Tutustuin Loisteeseen oululaisten yrittäjien BNI-ryhmän (Business Network International) kautta ja sovimme Maria Romppaisen kanssa yhteistyöstä,” muistelee Smal. Oulun BNI-ryhmä on aktiivinen yrittäjille tarkoitettu verkostoitumiskanava, jonka avulla saavutetaan pysyviä yhteistyökuvioita yrittäjien kesken. Koivurannan Saunalautta sopii erinomaisesti Siivouspalvelu Loisteen työkohteeksi, sillä tilat vaativat luonnonmukaiset mutta tehokkaat siivousaineet ja -menetelmät.

”Olen tyytyväinen Loisteen tekemään siivoukseen eikä minulla ole mistään ollut heille valittamista”, sanoo Smal.

Siivouspalvelu Loisteen tekemät nanopinnoitukset ovat tulleet tutuksi myös Koivurannan Saunalautalla. Nanopinnoite suojaa pintoja sekä tekee niistä helposti puhdistettavia. Saunatiloissa tätä on käytetty esimerkiksi eri lasipinnoilla, jotka harmaantuvat helposti kalkkipitoisesta vedestä. Nanopinnoitteen ansiosta saunan ikkunat pysyvät kirkkaina ja tarjoavat asiakkaille selkeän näkymän ympäröivään jokimaisemaan. Laadukkaan siivouksen ansiosta puhdas Koivurannan Saunalautta toivottaa asiakkaat tervetulleeksi läheltä ja kaukaa!

”Saamme palautetta, että meillä on aina niin siistiä”, sanoo Liikuntakeskus Coren Katri Kivari

”Loiste tekee meillä kaikki siivoustyöt. Viisi kertaa viikossa tehdään ylläpitosiivous ja aina välillä enemmän ekstraa, eli isompi suursiivous”, Liikuntakeskus Coren Katri Kivari kuvailee.

Liikuntakeskus Core on paikka, jossa hiki lentää. Perinteisen kuntosalin lisäksi Liikuntakeskus Coressa voi harjoittaa eri kamppailulajeja, osallistua ryhmäliikuntaan, personal trainer -valmennukseen tai vaikka kuntotesteihin. Kun musiikin jyske vaimenee ja salit tyhjenevät, Siivouspalvelu Loiste huolehtii, että tilat ovat jälleen valmiit seuraavia käyttäjiä varten.

Loiste huolehtii sekä henkilökunnan että asiakkaiden tiloista, pukuhuoneista, liikuntasaleista ja laitteista. Aiemmin Liikuntakeskus Coren puhtaudesta vastasi palkkatyössä oleva siivooja, mutta hänen eläköitymisensä jälkeen oltiin uusien vaihtoehtojen edessä. Nopeasti yrityksessä tultiin siihen tulokseen, että paras ratkaisu on käyttää asiansa osaavaa siivousfirmaa.

”Ihan googlettamalla löydettiin sitten Loiste. Loisteeseen oli luontevaa päätyä, sillä mielellämme käytämme tuttuja, paikallisia yrityksiä ja teemme sitä kautta heidän kanssaan yhteistyötä”, Kivari valottaa Loisteen valintaa.

Liikuntapaikoissa puhtaus on tärkeä osa käyttömukavuutta

Paikassa, jossa hikoillaan paljon, käytetään omaa vartaloa myös istuen tai maaten ja vaihdetaan vaatteita, on hyvä hygienia ja puhtaus ensiarvoisen tärkeitä. Katri Kivari toteaa Liikuntakeskus Coren olevan hyvin tyytyväinen Siivouspalvelu Loisteen työn jälkeen. Jos jotakin puutetta liikuntakeskuksen siisteystasossa olisi, huomaisivat asiakkaat sen heti.

”Sehän näkyisi nopeasti pukuhuoneissa ja wc-tiloissa. Sali olisi varmasti äkkiä täynnä pölyä. Onneksi tällaisia ongelmia ei kuitenkaan ole koskaan ollut, päinvastoin, asiakkaat usein kiittelevät kuinka siistiä meillä aina on”, Kivari iloitsee.

Liikuntakeskus Corella on kaksi toimipaikkaa, yksi Kellossa sekä toinen Haukiputaalla. Isot toimitilat useammassa paikassa tuo siivoustyöhön omat haasteensa. Siivouksen ajankohtaa mietittäessä täytyy ottaa huomioon keskuksen aukioloajat sekä käyttäjät, joilla on kulkukortin suoma vapaus käyttää salia mihin vuorokauden aikaan tahansa. Kivari myöntää, että siivoojat joutuvat olemaan heillä usein tiukilla.

”Meillä on vähän työaikaa suhteessa neliöihin, mutta hyvin Loiste on niistä selvinnyt, he ovat erittäin tehokkaita”, Kivari kiittelee.

Erityistä kiitosta Kivari antaa Liikuntakeskus Coren ja Siivouspalvelu Loisteen välisestä yhteydenpidosta.

Viestit kulkevat WhatsApp-ryhmän kautta

Erityistä kiitosta Kivari antaa Liikuntakeskus Coren ja Siivouspalvelu Loisteen välisestä yhteydenpidosta. Viestit heidän, Loisteen johdon ja paikan päällä käyvien siivoojien välillä kulkevat yhteisen WhatsApp-ryhmän kautta. Kun Coren toimipisteitä on kaksi, viestit toisen paikan tilanteesta kulkevat nopeasti myös toiseen paikkaan.

”Viestiketjun kautta saadaan tieto välittömästi ja voidaan huomauttaa tai muistuttaa puolin ja toisin. Toki sitten käymme omistajien ja työnjohdon kanssa myös kahden kesken keskusteluja aina tarpeen vaatiessa”, Katri Kivari summaa.

Lattioiden vahauksella Hammarin Sähkön liiketilat muuttuivat juhlan arvoiseksi näyttämöksi

Oululainen Hammarin Sähkö on palvellut asiakkaitaan jo ansioituneet 110 vuotta. Hammarin Sähkö on täyden palvelun sähköliike, johon kuuluu sähkötarvikkeiden, lamppujen ja valaisimien myynnin lisäksi asennuspalvelut, urakointi, huolto ja korjaukset. Muiden erikoisliikkeiden tapaan myös Hammarin Sähkö on siirtynyt verkkoon, mutta sen rinnalla kivijalkakauppa palvelee asiakkaitaan kuten ennen vanhaan. Aina löytyy nimittäin heitä, jotka kaipaavat henkilökohtaista palvelua ja asiantuntijan arviota.

”Lamppuja myydään toki marketeissakin, mutta hyvin usein ihmiset haluavat tietää esimerkiksi, mikä led-lampun kanta sopii mihinkin tai millainen värisävy erilaisissa lampuissa on”, kuvailee yrityksen toimitusjohtaja Kristina Fredriksson.

Juhlavuodet pistävät vipinää kunnon puunaukseen!

Yrityksen kunnioitettavaa historiaa juhlistaakseen Hammarin Sähkö kestitti paikallisia asiakkaita joulukuun alussa liiketiloissaan Limingantullissa. Ensin oli vain saatava juhlatila arvoiseensa kuntoon. Hammarin Sähkö päätti tilata lattioiden vahauksen Siivouspalvelu Loisteelta.

”Siivouspalvelu Loisteen Marja kävi tilassa tutustumassa lattioihin ennen töiden aloittamista ja totesi, että huonossa kunnossa on. Uskomattoman hienoksi he pinnan lopulta saivat, ne kun olivat ennen vahausta aivan kauheat. Onneksi nämä juhlavuodet pistävät vähän vipinää”, Fredriksson naurahtaa.

Vahaus kaikkine järjestelyineen ei ollutkaan aivan helppo operaatio. Ensi myymälä jaettiin kahteen osaan. Toinen puoli tyhjennettiin täysin kantamalla tavarat toiselle puolelle. Sitten lattia vahattiin tyhjältä puolelta kauttaaltaan. Tämän jälkeen tavarat siirrettiin taas, tällä kertaa valmiille puolelle ja lattia vahattiin nyt toiselta puolelta. Vaikka työ vaatikin aikaa ja järjestelyjä, pystyttiin myymälää silti pitämään auki koko projektin ajan.

”Siivoojat saapuivat järeiden koneidensa kanssa kuuden jälkeen kun myymälä suljettiin ja olivat sitten myöhään”, Fredriksson kertoo.

Paikallisten yrittäjien kanssa yhteistyö on kaiken A ja O

Loiste oli Hammarin Sähkölle tuttu oululaisten yrittäjien BNI-ryhmän (Business Network International) kautta. Vahausoperaatio oli ensimmäinen kerta, kun Hammarin Sähkö turvautui Siivouspalvelu Loisteen palveluihin, mutta Kristina Fredriksson vakuuttaa, että vastaavissa tarpeissa he ottavat yritykseen toistekin yhteyttä. Tavallisesti liiketilojen ylläpito- ja perussiivous hoidetaan yrityksen oman henkilökunnan voimin, mutta vahaus oli selvästikin sellainen työ, mikä vaati oikeanlaiset ammattilaiset.

”Moni oli käyttänyt Loisteen palvelua ja kuulimme työstä kehuja”, Fredriksson perustelee Loisteen valintaa.

Kristina Fredriksson myöntää, että Hammarin Sähkölle on ensiarvoisen tärkeää suosia paikallisia yrityksiä. Hänen mukaansa Oulussa on vahva yrittäjäjärjestö sekä kannustava yhteishenki. Esimerkiksi 110-vuotisjuhlissa hyödynnettiin muitakin oululaisia toimijoita: musiikilla ilahdutti Sointukäännös, valokuvat juhlista otti Studio P.S.V ja kakkutarjoilusta vastasi Mira PoPpins.

”Paikallisten kanssa tehty yhteistyö on kaiken A ja O”, Kristina Fredriksson painottaa.